tirsdag 30. oktober 2012

Populariteten rundt blogg

Dette er mitt første blogginnlegg og vi har fått i oppgave å reflektere over hvorfor akkurat denne sjangeren har spredd sånn om seg.

Blogg har blitt veldig populært den sisten tiden og det tror jeg først og fremst er fordi vi utnytter teknologien mye mer enn før og pc blir mer brukt enn noen gang, f.eks i skolesammenheng og jobbesammenheng. Det er lettere å kommunisere og skaffe seg informasjon via Internett. Mange mennesker velger også å dele sine synspunkter og personlige meninger på Internett, gjennom en blogg, som en slags digital dagbok Dette er svært populært for dagens generasjon og det er gjerne fordi mange ser likheter mellom seg selv og den eventuelle bloggeren. Mange skaffer seg inspirasjon gjennom å lese blogger, som for eksempel tips til trening og kosthold, men det går også an å skaffe seg informasjon om andre ting som utdanning, politikk osv. Nå har vi også tatt i bruk blogg i skolesammenheng, og jeg gleder meg til å utforske denne sjangeren mer!Vi skulle også fortelle hvilke av bloggene på Blogglisten.no som vi likte best i forhold til utforming og innhold og hvorfor den appellerte mest til meg.


Jeg valgte derfor nr.1 på blogglisten som er Fotballfrue. Jeg har fulgt denne bloggen over tid og synes bloggen er veldig inspirerende både når det gjelder treningsmotivasjon og kosthold. Jeg synes Caroline (oppretter av bloggen) har et godt språk og kommuniserer bra med leserne og bloggen er oversiktlig og ryddig og jeg tror at denne bloggen appellerer til flere generasjoner, fordi hun tar opp flere tema som er relevant for flere forskjellige målgrupper.Hvis jeg skulle laget min egne personlige blogg ville jeg mest sannsynlig valgt å skrive om mine interesser, som blant annet ville vært en del om trening, kosthold og gjerne gitt gode tips i forhold til motivasjon på skolen.



23.04.14 Commons.wikimedia.org

1 kommentar:

  1. Hei Emilie!
    Jeg er veldig enig i mye av det du skriver, spesielt det med å utfordre bloggverden i skolesammenheng. Du skriver veldig bra og du har en god refleksjon. Hvis du begynne å skrive din egen personlige blgog ville jeg definitivt vært en fast leser ;)

    SvarSlett